piątek, 18 listopada 2011

nie do wiary!!

To zabawne... na drutach i szydełku uczyłam się robić we wczesnej podstawówce... wieki temu. Kiedy byłam na studiach - dziergałam nałogowo, poniekąd pożytecznie wykorzystując czas spędzany w pociągach podróżując na trasie Kraków-dom. Potem dzierganki wyszły z mody i nikt już nie chciał nosić takich sweterków i szalików ręcznie robionych, więc siłą rzeczy i moje umiejętności zakopałam i prawie o nich zapomniałam.
Teraz za sprawą Hani, która pytała o małe śmieszne czapeczki do fotograficznych sesji dziecięcych - pomyślałam "może umiem -conieco- jeszcze?". Wyciągnęłam druty, wyciągnęłam szydełka, wyciągnęłam pudło z włóczkami... i nie do wiary!!! znów dziergam... w każdej wolnej chwili. Ale ponieważ nie mam ich zbyt wiele, to praca idzie trochę mozolnie. I wiem, że na pewno na razie nie porwę się na żadne większe projekty, ale czapeczki mogę robić, bo efekty są w miarę szybkie. BTW - szukam jakichś nieskomplikowanych wzorów, które możnaby w nich zastosować, bo moje stare książki są jakieś nie do końca poinformowane w tym temacie (za to wzorów serwet mam od groma!).
Zaskoczenie w oczach moich dzieci - bezcenne! A jaką ja mam przy okazji radochę!! Polecam!!!

11 komentarzy:

  1. Ale śliczne czapeczki!
    Bardzo mi się podobają!
    Dzieciaczki ślicznie wychodzą na zdjęciach w takich dziergankach!
    Fantastyczny pomysł!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne, ja także wpadłam ostatnio w ten sam szał... i prezenty prawie gotowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Basia... Ty to jesteś do wszystkiego uzdolniona... Zazdroszczę i podziwiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu kobieta renesansu!!! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, sliczne te czapeczki! Jesli szukasz latwych wzorow na szydelko i druty to zapraszam do mnie na bloga. W zakladce "free craft patterns" znajduja sie przerozne wzory na szydlo i druty a w zakladce "how to video" naturalnie filmiki jak sie za robotki zabrac kiedy sie dawno nie dziergalo.
    ps: od czasu do czasu dodaje nowe linki !
    Serdecznie zapraszam!!!
    Pozdrawiam, Mamuska Sew

    OdpowiedzUsuń
  6. Z dzierganiem jest tak jak z pływaniem - podobno się nie zapomina ;) Czapy fajne, urzekła mnie szczególnie ta kremowa :))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Floro czy jest coś, czego Ty nie potrafisz zrobić? Wszystko co stworzą Twoje zręczne dłonie jest piękne. Zazdroszczę pomysłów, kreatywności i wysokiego poczucia estetyki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. czapeczka krasnala (kremowa) rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne TWOJE PRACE, Floro, a ja Ci zazdroszczę czasu, który na to wszystko masz .Bezcenne.

    OdpowiedzUsuń