wtorek, 14 maja 2013

polowanie na bokeh

Bokeh [czyt. bo-ke] to szczególnego rodzaju miękkie rozmycie tła, podkreślające to, co się znajduje na pierwszym planie. Obiekty w tle rozmywają się w kształcie otworu przysłony, a im więcej listków przysłony, tym otwór bardziej przypomina koło. Już kiedyś udawało mi się je złapać. Czasem widziałam je dopiero po zgraniu zdjęć do komputera. Z reguły było to jednak bardziej dzieło przypadku niż świadomego działania. A teraz same pchają mi się w zdjęcia i są namacalnym dowodem na to jak niesamowity świat nas otacza. Wystarczy zmrużyć nieco oczy... i/lub spojrzeć przez obiektyw aparatu. 

18 komentarzy:

  1. Przepiękny efekt. Ja również bardzo go lubię i wypatruję często za zdjęciach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne... Drugie zdjęcie uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne!~ i ja chcę ich więcej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam te efekty! pięknie Ci wyszło

    OdpowiedzUsuń
  5. by powracać, dołączam do obserwatorów ;)
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki efekt strasznie mnie fascynuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wow świetne - ciekawe jak taki efekt osiągnąć

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne!!! Czy to wymaga jakiś szczególnych umiejętności tudzież obiektywów ? Wspaniały efekt i nie znałam nazwy takiegoż ujęcia

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne kadry - gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super są! Moja ulubiona (tak jak pisałyśmy na face) jest już tłem mojego pulpitu i poprawia mi skutecznie humor przy deszczowej pogodzie

    OdpowiedzUsuń
  11. Trafiłam tu pierwszy raz i spodobało mi się bardzo! dołączam do grona obserwujących Twoje poczynania :) pozdrawiam :)
    PS. piękne te zdjęcia ):

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelka! czyżby nowy aparat?

    OdpowiedzUsuń